Περιγραφή-Description

Μουσικό Σχολείο Καλαμάτας "Μαρία Κάλλας"
 
Τίτλος σχεδίου ΚΑ1: Το Μουσικό Σχολείο της Ευρώπης του 21ου αιώνα ως κοιτίδα καινοτομίας, δημιουργικής σκέψης, πολιτισμού και αξιών

Περιγραφή: 

Το διδακτικό προσωπικό του Μουσικού Σχολείου Καλαμάτας έχει θέσει ως στόχο του ένα σύγχρονο μαθητοκεντρικό σχολείο που στοχεύει στην ενίσχυση των δεξιοτήτων, της δημιουργικότητας, της κριτικής σκέψης, της παραγωγής ιδεών καθώς και στην καλλιέργεια πνεύματος ομαδικότητας και αρμονικής συνεργασίας των συμβαλλόμενων στη μαθησιακή διαδικασία. Ζητούμενο είναι η διαρκής ανατροφοδότηση με τη χρήση νέων πρωτοποριακών μεθόδων και εργαλείων διδασκαλίας που δίνουν έμφαση σε όλα τα παραπάνω προκειμένου να δοθούν όλα τα απαραίτητα εφόδια στους μαθητές. Εφόδια για τη ζωή τους ως ενεργοί πολίτες της τοπικής τους κοινωνίας, η οποία είναι μέρος της ευρύτερης ευρωπαϊκής οικογένειας.

Σε αυτό το πλαίσιο, βασικός στόχος είναι καταρχήν η συνεχής ενημέρωση των εκπαιδευτικών και η επαφή τους με νέες εναλλακτικές μεθόδους και εργαλεία διδασκαλίας που θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ποικιλοτρόπως στα μαθήματα, τις μουσικές/σχολικές εκδηλώσεις και τα project του σχολείου και να βελτιώσουν τη διδασκαλία και τη συνεργασία στην τάξη και στις σχολικές δραστηριότητες. 

Ειδικότερα θέτουμε ως στόχους:
-την καλλιέργεια των επικοινωνιακών και εκπαιδευτικών μας δεξιοτήτων για την καλύτερη οργάνωση και την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας και της μάθησης
-την ενδυνάμωση του επαγγελματικού προφίλ των εκπαιδευτικών
-την ανάπτυξη καινοτόμων μαθητο-κεντρικών προσεγγίσεων (βιωματικών και συμμετοχικών)
-την ενίσχυση της χρήσης ΤΠΕ στη διδασκαλία, αλλά και στις εκδηλώσεις του σχολείου
-την αύξηση του ενδιαφέροντος και τη βελτίωση της δημιουργικότητας και της συμμετοχικότητας των μαθητών

Στην προσπάθεια να ικανοποιηθούν οι παραπάνω ανάγκες, το σχολείο μας ενδιαφέρεται να συμμετάσχει σε ευρωπαϊκά προγράμματα επιμόρφωσης που στόχο θα έχουν τη γνωριμία και εξοικείωση με καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας, νέες τεχνολογίες και πρακτικές που έχουν εφαρμοστεί  σε διάφορες Ευρωπαϊκές χώρες. 

Στόχος του σχεδίου είναι σε πρώτη φάση να ενημερωθούν και να επιμορφωθούν οι 3 εκπαιδευτικοί που θα επιλεγούν από το σύνολο των διδασκόντων να παρακολουθήσουν τα προτεινόμενα επιμορφωτικά προγράμματα. Τα προγράμματα επιμόρφωσης που επιλέχθηκαν έχουν σαν κεντρικό άξονα την αξιοποίηση νέων εργαλείων και τεχνολογιών (με έμφαση σε διαφορετικά επιμέρους πεδία το καθένα, αλλά με κοινό χαρακτηριστικό τη βιωματική και συνεργατική μάθηση μέσα από τη χρήση ΤΠΕ).

Η δεύτερη σημαντική φάση του σχεδίου περιλαμβάνει την διάδοση των γνώσεων που αποκτήθηκαν στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του σχολείου (με παρουσιάσεις, workshops και εσωτερικές επιμορφώσεις όλων των ενδιαφερόμενων εκπαιδευτικών) και την πρακτική εφαρμογή στην εκπαιδευτική διαδικασία. Θέτοντας σαν στόχο η ομάδα των εκπαιδευτικών που θα παρακολουθήσει τα εκπαιδευτικά προγράμματα στο εξωτερικό να μεταφέρει με τη σειρά της την εμπειρία και τις γνώσεις που αποκτήθηκαν στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του σχολείου επιτυγχάνεται πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα, τόσο άμεσα, όσο και μακροπρόθεσμα.

Στην τελική φάση του σχεδίου και αφού έχουν ολοκληρωθεί όλες οι μετακινήσεις/επιμορφώσεις, το σχολείο σχεδιάζει να διοργανώσει μια  ημερίδα ανοικτή σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα (εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές) της πόλης και του νομού, με κύριο στόχο την επιπλέον διάδοση της αποκτηθείσας εμπειρίας και γνώσης.

Μακροπρόθεσμα, εκτός από τον διαρκή εμπλουτισμό και τον εκσυχρονισμό του παραδοσιακού τρόπου διδασκαλίας, θεωρούμε ότι η γνωριμία με εκπαιδευτικούς και σχολικές μονάδες του εξωτερικού θα θέσει τις βάσεις για τη δημιουργία ενός δικτύου με άλλα σχολεία και φορείς που θα ανοίξει το δρόμο για μελλοντικές συνεργασίες και θα βοηθήσει στην επίτευξη του ευρωπαϊκού οράματος της σχολικής μονάδας.
 

Description in English:

The teaching staff of Kalamata Music School has set as its goal to create a modern learner-centred school. This type of school aims at enhancing skills, creativity, critical thinking and the generation of ideas among learners. Moreover, it intends to cultivate a spirit of togetherness, teamwork and cooperation among participants in the teaching process. What is actually desired is the ongoing feedback via the use of innovative methods and teaching tools which help realize the afore-mentioned aims in order to provide our learners with the necessary equipment for their future life as active citizens of their local community and to develop their European identity.

Within this framework, our main goal is that our teachers stay abreast of the latest developments in the field of education and become acquainted with new alternative methods and teaching tools which will be used in a variety of ways so as to enhance the teaching process and encourage student cooperation  in the classroom as well as during music/school events and school projects.

Specifically, we aim:
 - to develop our communication and teaching skills in order to effectively organize and update the quality of the teaching and learning process
- to improve our teachers' professional profile
- to implement innovative learner-centered approaches (Experiential as well as Participatory Approaches)
- to integrate  ICT in teaching practices and school events
- to raise interest in learning and to improve student creativity and participation.

In order to address and fulfill the afore-mentioned needs, our school is interested in participating in European Training Programmes.
These programmes will acquaint teachers with innovative methods of teaching, new technologies and practices which have already been implemented in various European countries.

Therefore, our plan initially aims at training 3 teachers, selected from the teaching staff, who will attend the following Training Programmes. The selected Programmes train teachers in the implementation of new educational tools and technologies; each programme focuses on a different field; yet they all deal with the integration of ICT in the teaching process via Experiential and Cooperative Learning Methodologies.

The second important phase of our plan includes the dissemination of the knowledge gained by the trainees to the other members of the teaching staff via presentations, workshops, internal training of all interested teachers. Trainees, therefore, will act as multipliers of new experiences and knowledge.  Then the practical implementation and integration of the newly-acquired knowledge in the educational process will take place.

The final phase of our plan involves the dissemination of the newly-acquired knowledge to the educational community of our Prefecture. Our school will organize a Workshop and will invite teachers, parents and students of our city and Prefecture to inform them about their training experience.

In the long run, we believe that our contact with other teachers and school units from abroad will not only enrich and update our teaching practices but it will also lay the foundation for the creation of a network with other schools and organizations, it will promote future cooperations and it will help achieve our school unit's European vision.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου