Εκπαιδευτικός που συμμετείχε από το Μουσικό Σχολείο Καλαμάτας: Παπαδόπουλος Ηλίας, Πληροφορική (ΠΕ19)
Το
πρόγραμμα Future Learning with iPads and tablets υλοποιήθηκε στo Γκρατς, 09 – 13 Μαΐου 2016 στα
πλαίσια του Erasmus+, στο οποίο συμμετείχε το σχολείο μας με τη
δράση ‘Μαθησιακή Κινητικότητα προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης’ με κωδικό
2015-1-EL01-KA101-013386, και με τίτλο «Το Μουσικό Σχολείο της Ευρώπης του 21ου
αιώνα ως κοιτίδα καινοτομίας, δημιουργικής σκέψης, πολιτισμού και αξιών».
Στόχοι
του προγράμματος ήταν να αντιληφθούν οι εκπαιδευτικοί την αναγκαιότητα της
χρήσης των κινητών «έξυπνων» συσκευών iPads και tablets
στην εκπαιδευτική διαδικασία, να αποκτήσουν πρακτικές ιδέες ενσωμάτωσης της τεχνολογίας
στα μαθήματά τους και να γνωρίσουν νέα τεχνολογικά εργαλεία μέσω της χρήσης του
διαδικτύου.
Το
πρόγραμμα επίσης εστίασε στα εξής πεδία:
·
στην ανταλλαγή εμπειριών και καλών
πρακτικών μεταξύ των Ευρωπαίων συναδέλφων για τη συλλογική και συνεργατική
μάθηση, τη δημιουργικότητα και την καινοτομία.
·
στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων που
παρέχουν οι καινοτόμες μέθοδοι διδασκαλίας (ομαδοσυνεργετική μέθοδος) που
βασίζονται στη χρήση της τεχνολογίας στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική
·
στην εξοικείωση με τα εκπαιδευτικές
εφαρμογές για «έξυπνες» κινητές συσκευές
· στην καλλιέργεια κλίματος συνεργασίας
μεταξύ των Ευρωπαίων συναδέλφων προκειμένου να δημιουργηθούν στρατηγικές
συμπράξεις (KA2) υπό το Erasmus+
Στην
υλοποίηση του προγράμματος συμμετείχαν εικοσιτέσσερις εκπαιδευτικοί από τις εξής
χώρες: Ελλάδα, Πορτογαλία, Ρουμανία, Κύπρος, Γερμανία, Νορβηγία, Λιχτενστάιν,
Φινλανδία και Ουγγαρία. Η συνεργασία των εκπαιδευτικών, παρά το ότι ήταν φορείς
διαφορετικής κουλτούρας και νοοτροπίας, ήταν αποτελεσματική με αποτέλεσμα να
ενισχυθεί το ομαδοσυνεργατικό πνεύμα. Η ανταλλαγή εμπειριών και ο εμπλουτισμός
των γνώσεων για τα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα στάθηκαν ιδιαίτερα επωφελή
και έθεσαν τη βάση για περαιτέρω συνεργασία μέσω στρατηγικών συμπράξεων (KA2)
υπό το Erasmus+ και μέσω του προγράμματος eTwinning.
Αναλυτικό
πρόγραμμα δραστηριοτήτων:
1η
ΗΜΕΡΑ – ΔΕΥΤΕΡΑ 09-05-2016
·
Συνοπτική παρουσίαση της επιμορφωτικής
δράσης και των στόχων της
·
Χωρισμός των συμμετεχόντων σε ομάδες
εργασίας των τεσσάρων ατόμων
·
Παρουσίαση της εφαρμογής GOOGLE CLASSROOM
·
Παρουσίαση της εφαρμογής δημιουργίας
παρουσιάσεων KEYNOTE
·
Παρουσίαση της εφαρμογής VIDEOSCRIBE για
δημιουργία βίντεο
· Παρουσίαση ομάδων εργασίας και των
προσδοκιών τους από την επιμορφωτική δράση με την εφαρμογή KEYNOTE και
ανάρτηση αυτών στο λογαριασμό Google
Classroom
των
επιμορφωτών
·
Παρουσίαση GOOGLEMAPS και
πρακτική εφαρμογή
2η
ΗΜΕΡΑ – ΤΡΙΤΗ 10-05-2016
·
Παρουσίαση της εφαρμογής BOOK CREATOR και
πρακτική εφαρμογή
·
Παρουσίαση της εφαρμογής SOCRATIVE και
πρακτική εφαρμογή
·
Παρουσίαση της εφαρμογής QUIZLET και
πρακτική εφαρμογή
·
Συνοπτική παρουσίαση των εφαρμογών BITSBOARD και
KAHOOT
·
Παρουσίαση της εφαρμογής ACTION BOUND
· Εξερεύνηση στο κέντρο του Graz – Χρήση
των εφαρμογών ACTIONBOUND και BOOK CREATOR
3η
ΗΜΕΡΑ – ΤΕΤΑΡΤΗ 11-05-2016
Επίσκεψη στο Σχολείο του
Jennersdorf που εφάρμοσε πρώτο στην Αυστρία τη χρήση iPads στη διδασκαλία. Κατά
την παραμονή στο Σχολείο πραγματοποιήθηκε παρακολούθηση δειγματικών διδασκαλιών
στα μαθήματα:
·
Μουσικής
·
Μαθηματικών
·
Βιολογίας
·
Αγγλικών
Επιπλέον έγινε
παρουσίαση ορχηστρικού συνόλου με χρήση iPads. Ακολούθησε συζήτηση σχετικά με
τα πλεονεκτήματα αλλά και τα προβλήματα που συνεπάγεται η χρήση των “έξυπνων
συσκευών” στη διδακτική.
Μετά την επίσκεψη στο
Σχολείο ακολούθησε περιήγηση στο κάστρο του Riegersburg καθώς
και στο Εργοστάσιο Σοκολάτας zotter Schokoladen
Manufaktur
4η
ΗΜΕΡΑ – ΠΕΜΠΤΗ 12-05-2016
·
Ανατροφοδότηση σχετικά με την επίσκεψη
στο Γυμνάσιο του Jennersdorf
· Παρουσίαση χαρακτηριστικών
προσβασιμότητας των iPadsκαι
iPhones
για
ενίσχυση μαθητών διαφόρων ικανοτήτων
· Παρουσίαση της εφαρμογής MINDMEISTER για
δημιουργία εννοιολογικών χαρτών
· Παράλληλα Workshops για χρήση
των iPads και tablets στη
διδασκαλία μαθημάτων Μουσικής, Ξένων Γλωσσών, Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας και
Πληροφορικής
·
Απολογισμός
των workshops και
Ανατροφοδότηση
5η
ΗΜΕΡΑ – ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 13-05-2016
·
Επιτυχημένες
παιδαγωγικές πρακτικές – Το Φινλανδικό Εκπαιδευτικό Σύστημα
·
Παρουσίαση του
λογισμικού iMovie για δημιουργία βίντεο
·
Παραγωγή
βίντεο ανατροφοδότησης μικρού μήκους από κάθε ομάδα εργασίας
·
Παρουσίαση των
βίντεο
·
Αξιολόγηση του
μαθήματος
·
Επίδοση
Πιστοποιητικών
·
Ανταλλαγή
στοιχείων επικοινωνίας μεταξύ των συμμετεχόντων
Αποχαιρετισμός
Ακολουθεί μια παρουσίαση του προγράμματος στα ελληνικά και αγγλικά:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου